tirsdag den 22. januar 2013

HUSK! HUSK! HUSK! HUSK! HUSK!
 
- at tilmelde dig til det spændende forfattermøde med
 
Merete Pryds Helle på CFU Aalborg torsdag d. 7. marts kl. 13.- 16.00 under overskriften ”De nye medier er fantastiske til fiktion”.

Med denne overskrift vil CFU Aalborg tilbyde en eftermiddag i selskab med Merete Pryds Helle. Som overskriften mere end tydeligt antyder, så er Merete Helle en af de danske forfattere, der virkelig har taget de nye medier til sig. Hun har skrevet en iPad-roman, lavet sms-julekalender, benyttet Facebook og blog i sin litterære virksomhed, undervist skoleelever i at skrive sms-historier og meget mere. Merete Helle mener, at de digitale medier giver nogle spændende muligheder: "Der er en åbenhed i de digitale universer, hvor bøgerne er meget lukkede. Men i vores almindelige liv er vi jo ikke lukkede enheder. Vi er hele tiden brugere af hinanden og kommunikerer sammen. Jeg kunne da godt forestille mig, at man havde nogle noveller til iPad, hvor historierne gik på kryds og tværs" (POLITIKEN.DK 3/1-2011). Men hun er også meget opmærksom på faldgruber, der kan være i arbejdet med de digitale medier: "Når jeg skriver for digitale medier, går jeg meget op i, at det sprogligt og rytmisk skal være lige så godt som i en trykt bog. Nogle tænker, at teksten skal være lettere end i trykte bøger, men jeg holder fast i, at det skal den bestemt ikke, og jeg er glad for, at heller ingen på forlaget synes, at teksten skal være lettere. Man bliver jo ikke dummere af at læse en tekst på en skærm" (POLITIKEN.DK 3/1-2011).
Merete Helle vil fortælle om litteraturens muligheder i de nye medier; fra sms-romaner over iPad- applikationer til de sociale medier såsom Facebook og blogs. Merete Helle ville selvfølgelig også komme ind på sit forfatterskab i øvrigt.

 

Tilmeldingsfrist senest 5. februar 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar